14 Ocak 2010 Perşembe

Liderlik

DOĞRU LİDER: Ekip için model olur
YANLIŞ LİDER: Bildiklerini saklar. Zorunlu olanları paylaşır
DOĞRU LİDER: Ekibin başarılarını kutlar
YANLIŞ LİDER: Birlikte çalıştığı kişilere sert ve tepkiseldir
DOĞRU LİDER: Başarma arzusuna sahip çalışanları tercih eder
YANLIŞ LİDER: İşlerini kendisinden daha iyi bilen kişilerden hoşlanmaz ve onlarla çalışmayı sevmez
DOĞRU LİDER: Çatışmaları fark eder ve yıkıcı hale gelmeden önler
YANLIŞ LİDER: Çatışmaları görmezden gelir ve erteleyerek çözülmesini bekler
DOĞRU LİDER: Ekip üyeleri ile belli sıklıkta performans değerlendirmesi yapar
YANLIŞ LİDER: Herhangi bir performans yaklaşımı yoktur
DOĞRU LİDER: Ekip üyelerinin güçlü ve gelişmesi gereken yönlerini belirleyip eğitim planları oluşturur
YANLIŞ LİDER: Eğitim ihtiyacına inanmaz ve yenilikler konusunda çalışanlarını sınırlar
DOĞRU LİDER: İşe alımdan önce kıstaslarını belirlemiştir ve sadece uygun olanları işe alır.
YANLIŞ LİDER: Kriteri yoktur. İlk gelenler içinden hoşuna gideni işe alır

2 yorum:

Unknown dedi ki...

Doğru Lider ekibinin önünü açar.
Yanlış Lider ekibinin önünü her şeyiyle kapar
Doğru Lider kendisine ve ekibine güvenir ve inanır
Yanlış Lider ne ekibine nede kendisine güvenir ve inanır

Adsız dedi ki...

Doğru Lider ekibinin önünü açar.
Yanlış Lider ekibinin önünü her şeyiyle kapar
Doğru Lider kendisine ve ekibine güvenir ve inanır
Yanlış Lider ne ekibine nede kendisine güvenir ve inanır